FASHION. Psihologia modei
Ce spun despre noi hainele pe care le purtam? In ce mod ne afecteaza imbracamintea dispozitia și emotiile? Cum reuseste industria modei sa ne inducă dorinta de a arata intr‑un anumit fel?
Fashion. Psihologia modei ne ofera o introducere lucida in universul captivant si dinamic al modei, vazut in raport cu comportamentul uman, de la felul in care hainele ne pot afecta procesele cognitive pana la cel in care comerciantii manipuleaza reactiile consumatorilor. Cartea exploreaza capacitatea creatiei vestimentare de a influenta obiectivitatea perceptiei pe care o avem asupra propriei persoane, modul in care psihologia poate oferi o perspectiva mai practica asupra procesului de productie si de reciclare a hainelor, precum si motivele pentru care dezvoltam anumite obiceiuri consumeriste.
Intr‑un moment in care strazile, revistele si canalele audiovizuale abunda de imagini promovand moda, volumul de fată ne arata cum hainele si psihologia pot aduce o schimbare pozitiva in vietile noastre.
Prof. Carolyn Mair este consultant independent, specializat in psihologia modei. Colaboreaza cu institutii de invatamant, companii producatoare de imbracaminte si canale mass‑media. A creat programele de licenta si de masterat in psihologia modei de la College of Fashion din Londra.